Search
Close this search box.

INSTRUCCIONS

Tràmit que se segueix per a obtindre un document fefaent de qualsevol actuació duta a terme per la Policia Local de Sant Joan d’Alacant (informe policial per molèsties diverses ocasionades per sorolls, animals, realització d’obres, incidències en matèria de seguretat, etc.)

Sol·licitants

  • Qualsevol implicat en la intervenció:(Implicat es considera a les persones filiades en l’informe corresponent).
  • Advocat o representant legal: amb autorització escrita de l’implicat en la intervenció.
  • Companyia d’Assegurances:Quan sol·liciten dades en representació de l’implicat en la intervenció.
  • Familiar de l’implicat: Haurà d’aportar autorització de l’implicat amb fotocòpia del DNI o N.I.E. i fotocòpia del DNI o N.I.E. del sol·licitant.



Inscripció/Sol·licitud

No hi ha terminis de sol·licitud.

Llocs i maneres de presentació

Presencial

Registre General de l’Ajuntament

Pz. de l’Església núm. 2 03550 – Sant Joan d’Alacant

Horari: De dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores


Horari: De dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores

A través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant.

Horari: 24 hores



Documentació a presentar

Sol·licitud genèrica o qualsevol escrit en el qual es faça constar data i lloc de la intervenció i motiu d’aquesta.



Notificació

Per lliurament directe de l’informe policial en les dependències de la Policia Local-Unitat Administrativa, Av. Comtat de Fabraquer, 55, 03550 – Sant Joan d’Alacant (previ avís al telèfon facilitat en la sol·licitud), telemàticament o per correu certificat quan es deduïsca o sol·licite per dificultats de desplaçament.

Tràmit que se segueix per a obtindre un document fefaent on s’estenen les diligències o informe policial realitzats pels funcionaris de la Policia Local de Sant Joan d’Alacant a conseqüència d’accidents de trànsit.



Sol·licitants

Persones físiques o jurídiques que siguen part interessada en la informació o document que se sol·licita (ciutadans implicats en l’accident o part d’aquest, Companyies d’Assegurances, etc.).



Inscripció/Sol·licitud

No hi ha terminis de sol·licitud.



Llocs i maneres de presentació


Presencial

Registre General de l’Ajuntament

Pz. de l’Església núm. 2 03550 – Sant Joan d’Alacant

Horari: De dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores


Telemàtica

A través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant.



Documentació a presentar

Sol·licitud genèrica o qualsevol escrit indicant matrícula del vehicle i data de l’accident o sinistre.



Notificació

Per lliurament directe de l’Atestat o informe policial en les dependències de la Policia Local-Unitat Administrativa, Av. Comtat de Fabraquer, 55, 03550 – Sant Joan d’Alacant (previ avís al telèfon facilitat en la sol·licitud), telemàticament o per correu certificat quan es deduïsca o sol·licite per dificultats de desplaçament.

El tràmit permet sol·licitar permís per a la instal·lació en via pública, d’espill còncau de visualització de trànsit, per a eixides de garatges particulars.


SOL·LICITANTS

Comunitat de propietaris, President o Administrador de la mateixa en el seu nom titular del gual.



Inscripció/Sol·licitud

No hi ha terminis de sol·licitud.



Llocs i maneres de presentació


Presencial

Registre General de l’Ajuntament

Pz. de l’Església núm. 2 03550 – Sant Joan d’Alacant

Horari: De dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores


Telemàtica

A través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant.

Horari: 24 hores



Documentació a presentar

Sol·licitud genèrica amb les dades personals del sol·licitant o representant, indicant motius de la sol·licitud, ubicació de l’espill, adreça i telèfon de contacte.

Aportació de l’últim rebut abonat del gual.



Més informació

Un Agent de la Policia Local assignat inspeccionar el lloc per a determinar si escau o no la col·locació de l’espill.

El cost de l’espill i la seua instal·lació serà a càrrec de la comunitat de propietaris.

La unitat tramitadora es reserva la possibilitat de recaptar qualsevol tipus de documentació complementària per a la correcta gestió del tràmit.

Sol·licitud de reserva de plaça d’estacionament de vehicle per a persones amb mobilitat reduïda en la via pública.



Sol·licitants

Qualsevol persona física o jurídica, conductors amb mobilitat reduïda o representant en el seu nom.



Inscripció/Sol·licitud

No hi ha terminis de sol·licitud.



Llocs i maneres de presentació

Presencial

Registre General de l’Ajuntament

Pz. de l’Església núm. 2 03550 – Sant Joan d’Alacant

Horari: De dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores


Telemàtica

A través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant.

Horari: 24 hores



Documentació a presentar

Sol·licitud genèrica o qualsevol escrit, indicant domicili de la persona amb mobilitat reduïda en les proximitats del qual se sol·licita s’assenyale la reserva d’estacionament i en el seu cas, aportar targeta d’estacionament per a persones amb mobilitat reduïda.



Informació complementària

La plaça d’aparcament no està reservada per al sol·licitant, sinó que pot utilitzar-la qualsevol vehicle sempre que col·loque en lloc visible la targeta d’estacionament de vehicle per a persones amb mobilitat reduïda.

El tràmit permet legalitzar la tinença i ús d’armes de 4a categoria fora del domicili en el terme municipal de Sant Joan d’Alacant:

  • Carabines i Pistoles de tir semi-automàtic i de repetició i revòlvers de doble acció, accionades per aire o un altre gas comprimit no assimilades a escopetes (TIPUS A)
  • Carabines i Pistoles d’ànima llisa o ratllada i d’un només tir i revòlvers d’acció simple, accionades per aire o un altre gas comprimit, no assimilades a escopetes (TIPUS B)



Sol·licitants

TIPUS A: qualsevol persona física empadronada a Sant Joan d’Alacant major de 14 anys.

TIPUS B: qualsevol persona física empadronada a Sant Joan d’Alacant.



Inscripció/Sol·licitud

No hi ha terminis de sol·licitud.



Llocs i maneres de presentació


Presencial

Registre General de l’Ajuntament

Pz. de l’Església núm. 2 03550 – Sant Joan d’Alacant

Horari: De dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores


Telemàtica

A través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant.

Horari: 24 hores

Si s’opta per aquesta opció, la documentació requerida en l’apartat 2, 3 i 4 del següent paràgraf, haurà de ser presentada quan siga avisat telefònicament perquè es persone en les dependències de la Policia Local-Unitat Administrativa, Av. Comtat de Fabraquer, 55, 03550 – Sant Joan d’Alacant, amb l’arma per a la qual se sol·licita la targeta.

Documentació a presentar

  1. Sol·licitud targeta d’armes de 4a categoria amb les dades personals del sol·licitant i els descriptius de l’arma (número de sèrie, marca, model, calibre, etc.).
  2. Tríptic groc i Díptic Blanc (sense emplenar i sense plecs). Es facilitarà en els establiments de compra de l’arma
  3. Fotocòpia compulsada del DNI del sol·licitant
  4. Fotocòpia compulsada de la factura de compra

Si l’arma és adquirida entre particulars s’haurà d’aportar, a més, el contracte privat de compravenda, signat pel comprador i venedor i la targeta d’armes del primer titular.



Notificació

Serà avisat telefònicament perquè es persone en les dependències de la Policia Local-Unitat Administrativa, Av. Comtat de Fabraquer, 55, 03550 – Sant Joan d’Alacant, on haurà de presentar l’arma per a la qual se sol·licita la targeta.

Una vegada que estiga llest el Tríptic groc, a través del qual se li atorga la targeta d’armes, serà novament avisat perquè passe a retirar-la en les dependències de la Policia Local-Unitat Administrativa.



Normativa aplicable

Reglament d’armes

Sol·licitud per a la senyalització de reserva d’estacionament per a càrrega i descàrrega dels comerços de Sant Joan d’Alacant.



Sol·licitants

Qualsevol persona física o jurídica.



Inscripció/Sol·licitud

No hi ha terminis de sol·licitud.



Llocs i maneres de presentació


Presencial

Registre General de l’Ajuntament

Pz. de l’Església núm. 2 03550 – Sant Joan d’Alacant

Horari: De dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores


Telemàtica

A través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant.

Horari: 24 hores



Documentació a presentar

Sol·licitud genèrica o qualsevol escrit amb indicació d’horari, metres i emplaçament del reservat per a càrrega i descàrrega.



Més informació

Es procedirà a la senyalització de l’espai reservat, una vegada aprovat per Decret d’Alcaldia i en els termes reflectits en aquest.

L’ajuntament procedirà a la retirada immediata de tota aquella senyalització que no estiga degudament autoritzada o no complisca les normes en vigor, entés per això els senyals no reglamentaris, les situades fora del llocs autoritzats o contraindicant la normal ordenació del trànsit, i fins i tot les que estiguen deformes o deteriorades o amb defectes en el seu disseny. El mateix tractament tindran els objectes usats a manera de senyal, amb independència de les sancions que pels fets pogueren correspondre.

La reserva d’espai en la via pública, per a la realització d’activitats diverses amb ocupació de carrils de circulació o fins i tot per al tancament de vies al trànsit rodat, estan sotmeses a autorització administrativa.



Sol·licitants

Les persones físiques o jurídiques que utilitzen o aprofiten especialment el domini públic municipal en el seu benefici particular.



Inscripció/Sol·licitud

No hi ha terminis de sol·licitud.



Llocs i maneres de presentació


Presencial

Registre General de l’Ajuntament

Pz. de l’Església núm. 2 03550 – Sant Joan d’Alacant

Horari: De dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores


Telemàtica

A través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant.

Horari: 24 hores



Documentació a presentar

Sol·licitud per ocupació de la via pública amb cort de carrer o qualsevol escrit amb indicació de:

  • Via pública afectada i número de policia.
  • Espai a ocupar (en metres).
  • Data de l’ocupació i horari.
  • Proposta del pla de senyalització a emprar.
  • Proposta de desviaments alternatius.
  • Justificant d’ingrés d’haver formalitzat el pagament.
  • Telèfon de contacte de l’empresa o del sol·licitant.

Així com les circumstàncies especials de TALL DE CARRER PER OBRES que en aquests casos, haurà de presentar-se addicionalment juntament amb la instància, fotocòpia de la llicencien d’obres.



Notificació

Per lliurament directe del Decret d’Alcaldia en les dependències de la Policia Local-Unitat Administrativa, Av. Comtat de Fabraquer, 55, 03550 – Sant Joan d’Alacant (previ avís al telèfon facilitat en la sol·licitud), telemàticament o per correu certificat quan es deduïsca o sol·licite per dificultats de desplaçament.

Es notificarà a l’interessat els continguts de la resolució sobre el sol·licitat, en el qual s’indicaran els requisits necessaris referent a senyalització, prevencions sobre el desviament del trànsit i sobre la seguretat dels vianants i altres usuaris de les vies. L’incompliment dels termes continguts en l’autorització, o la realització del tall de trànsit mancant de la mateixa constitueix infracció a la normativa reguladora del Trànsit, circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària.



Més informació

Es procedirà a la senyalització de l’espai reservat amb una antelació mínima de 48 hores, una vegada aprovat per Decret d’Alcaldia en el cas del tancament de la via al trànsit rodat i en els termes reflectits en aquest. En el cas que només afectara un carril de circulació, no al tancament, es tramitarà informe policial sobre aquest tema.

L’ajuntament procedirà a la retirada immediata de tota aquella senyalització que no estiga degudament autoritzada o no complisca les normes en vigor, entés per això els senyals no reglamentaris, les situades fora del llocs autoritzats o contraindicant la normal ordenació del trànsit, i fins i tot les que estiguen deformes o deteriorades o amb defectes en el seu disseny. El mateix tractament tindran els objectes usats a manera de senyal, amb independència de les sancions que pels fets pogueren corresponder.la SENYALITZACIÓ EN QUALSEVOL TIPUS DE RESERVA HAURÀ DE SER COL·LOCADA PER L’INTERESSAT, EMPRESA, PROMOTOR, etc…L’ocupació de via pública per al tall de carrers, o qualsevol altra activitat que implique modificació del trànsit urbà, està subjecta a la seua aprovació per Decret d’Alcaldia.

Per aqueix motiu, les sol·licituds hauran de ser presentades en el Registre General de l’Ajuntament o telemàticament amb 15 dies d’antelació a la data en la qual es pretenga realitzar l’ocupació, si afecta el tancament de via al trànsit rodat i 7 dies si l’afectació és només d’un carril de circulació.

Presentació d’al·legacions contra una denúncia, proposta de resolució i resolució sancionadora per infraccions comeses en matèria de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.



Sol·licitants

Les persones que siguen autores de la infracció en matèria de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.



Inscripció/Sol·licitud

  • Al·legacions: 20 dies naturals des de la notificació de la denúncia (la seua presentació comporta la pèrdua de la bonificació del 50%)
  • Recurs: 1 mes des de notificació de la Resolució Sancionadora



Llocs i maneres de presentació


Presencial

Registre General de l’Ajuntament

Pz. de l’Església núm. 2 03550 – Sant Joan d’Alacant

Horari: De dilluns a divendres de 09.00 a 14.00 hores


SUMA GESTION TRIBUTÀRIA, a través de la seua pàgina web: https://www.suma.es/ o en la seua oficina d’Av. La Rambla,19 03550 – Sant Joan d’Alacant


Telemàtica

A través de la Seu electrònica de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant.

Horari: 24 hores

Documentació a presentar Sol·licitud al·legacions i recurs de reposició o qualsevol escrit amb indicació de les circumstàncies al·legades.



Normativa aplicable

  • Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, pel qual s’aprova el Text Articulat de la Llei sobre Trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària.
  • Reial decret 1398/1993, de 4 d’agost, Reglament del Procediment de la Potestat Sancionadora.
  • Ordenança Municipal de Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària de Sant Joan d’Alacant.
  • Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.



Més informació

És molt important saber que la seua presentació implica la impossibilitat de beneficiar-se de la reducció legal sobre la quantia de la sanció proposada i la resta de consideracions que

comporta el pagament anticipat de les quals compta amb informació en l’apartat corresponent.

ORDENANÇA MUNICIPAL REGULADORA DE LA NETEJA PÚBLICA, RECOLLIDA DE RESIDUS SÒLIDS I TRANSPORT I ABOCAMENT DE TERRES I ENDERROCS.
En el seu TÍTOL IV: De la recollida de residus urbans. CAPÍTOL 1: Condicions Generals i Àmbit d’Aplicació.
ARTICLE 49: Queda expressament prohibit, amb caràcter general, la crema de restes de poda en parcel·les o jardins privats, hagut d’entregar-se en els punts habilitats en compliment de l’article 45 h).
La crema de restes de poda agrícoles podrà ser autoritzada prèvia acreditació legal de l’activitat agrícola.