Del 10 de maig al 16 de juny, 22 establiments participen en esta campanya de suport a l’hostaleria amb la col·laboració de la Ruta del Vi d’Alacant
Estàs preparat per a realitzar un viatge per mil sabors? Vols descobrir combinacions gastronòmiques delicioses? Per als amants de la cultura de la tapa, l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant, a través de la Regidoria de Comerç, torna a llançar el Tapaporte, la campanya de suport a l’hostaleria local que torna durant les pròximes setmanes. Del 10 de maig al 16 de juny, els 22 establiments que participen en la campanya podràs oferixen 21 tapes gurmet diferents, unes amb sabors molt nostres i altres amb tocs internacionals, a les quals s’unix un suggeridor còctel.
Amb l’eslògan ‘Tapaporte 2024: Viu un viatge de mil sabors’, l’objectiu d’esta nova campanya -recuperada en 2023 després de diversos anys sense realitzar-se-, és incentivar la cultura de la tapa, fomentar la qualitat i creativitat de les mateixes i impulsar el turisme gastronòmic en el nostre municipi. La presentació de la campanya ha tingut lloc este migdia en el restaurant La Esencia del Nonno, un dels participants en la iniciativa. En l’acte han intervingut el regidor de Comerç, Manuel Nieto; la regidora de Turisme, Charo Tomás; el president de l’Associació de Comerciants de Sant Joan, José Miguel Gosálbez; i els hostalers participants en el Tapaporte 2024, que han aportat les seues creacions culinàries. Per segon any consecutiu, la campanya compta amb la col·laboració de la Ruta del Vi d’Alacant, e faig costat als vins alacantins i que, a més, obsequia als participants en el Tapaporte amb diversos regals.
En la presentació de la campanya, el regidor de Comerç, Manuel Nieto ha agraït als establiments participants en la campanya la seua col·laboració, la qual cosa “permetrà estendre el Tapaporte 2024 durant més d’un mes, al llarg de sis caps de setmana. Arribarem fins a poc abans de les Fogueres, en una època primaveral molt propícia per a esta mena de consum en l’hostaleria local”. L’edil ha comentat que la campanya de difusió del Tapaporte 2024 vol obrir-se a consumidors de poblacions veïnes de la comarca, que saben que a Sant Joan trobaran establiments de restauració i comerços de primera qualitat”, ha afegit Nieto.
Preu únic de tapa i beguda
La campanya ‘Tapaporte 2024: Un viatge de mil sabors’, en la qual participen 22 establiments hostalers del municipi, s’iniciarà el 10 de maig i finalitzarà el 16 de juny. Cada establiment participa amb una tapa que oferirà en la seua carta habitual en els dies de celebració del Tapaporte. El preu únic de la tapa, que se servirà amb una beguda, és de 4,50 euros. Aconseguir el tapaporte és senzill, només cal sol·licitar-ho en qualsevol dels establiments adherits a la campanya, presentar-ho cada vegada que es consumisca una tapa diferent per a obtindre un segell, a mode de passaport, i una vegada completat amb els 6 segells, s’ha de depositar fins al 20 de juny a l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant (Plaza d’Espanya, 1).
Esta campanya també té diversos premis. Els 100 primers ‘tapaporters’ a depositar la seua cartilla completada seran obsequiats amb una samarreta commemorativa de la campanya. Entre tots els tapaportes depositats a l’Ajuntament se sortejaran 21 menús degustació per a dos persones, obsequi dels restauradors participants. A més, la Ruta del Vi d’Alacant regala tres experiències de enoturismo per a 2 persones en cellers associats a este col·lectiu, incloent-hi un tast de vins. La Ruta del Vi d’Alacant també regala altres dos experiències enològiques per a sortejar entre els establiments d’hostaleria participants en la campanya. I com no pot ser d’una altra manera els restauradors també tenen premi. Les persones consumidores de tapes voten a la tapa més creativa i a la més saborosa. L’1 de juliol se celebrarà el sorteig dels menús degustació i s’entregaran els premis als restauradors.