Search
Close this search box.

INFORMACIÓ AJUDA LLIBRES DE TEXT CURS 2015/2016

COMUNICAT CONSELLERIA EDUCACIÓ

 

El passat 1 de setembre és va anunciar la posada
en marxa del projecte XarxaLlibres. Un projecte que serà possible gràcies a
vosaltres els ajuntaments valencians, junt amb els diputacions provincials i a la Generalitat Valenciana.

 

XarxaLlibres és una iniciativa que implica la
copartición dels tres administracions valencianes en un esforç econòmic que
passarà a ser una ajuda important en benefici de l’educació dels/s’estudiants
empadronats/dónes en el vostre municipi: en els nivells de Primària, Secundària
i Formació Professional Bàsica de la totalitat de centres educatius dotats amb
fons públics, ja que pretén facilitar l’accés als llibres de text que
necessiten

 

Però mes enllà de la dotació econòmica hi ha una
intenció social i educativa que desitja potenciar, en els comunitats
educatives,  el sentit de la
cooperació  i de la participació; i en
l’àmbit familiar, el respecte als materials educatius i, per extensió, la
posada en valor de la cultura i educació.

 

En estos moments, estem treballant de manera
intensa en la redacció de la normativa que regularà tot el procediment per a la
posada en funcionament de la
XarxaLlibres, on tenim la voluntat d’incloure els diferents
escenaris i casuístiques que és donen a la Comunitat Valenciana,
i on indicarem el procediment d’actuació pertinent que correspongues a cada
cas.

 

De moment i fins a la publicació de marc
normatiu que regularà el procediment, podeu informar els famílies, AMPAS o
institucions que hagen efectuat l’adquisició de llibres, que guarden els
justificants de compra originals.

 

Per la compra dels llibres de text, cada xiquet/a
podrà rebre fins a 200 euros. Si la despesa en la compra  ha sigut inferior, se li atorgarà com a màxim
la despesa efectuada.

 

Abans de la finalització de l’any 2015, els
ajuntaments serà necessari que realitzen 
la primera fase de la devolució, corresponent l’abonament d’un màxim de
100 euros per cada xiquet/a. Si la despesa efectuada en la compra és inferior
als 100 euros, s’abonarà la quantitat exacta a la despesa  real.

 

Al finalitzar el curs escolar 2015/2015, els
centres educatius recepcionarán els llibres objecte de la primera part de
l’ajuda. El claustre de cada centre disposarà d’unes indicacions concretes per
a verificar el bàs estat dels llibres.

 

El centre educatiu informarà l’ajuntament
corresponent del resultat del procés de verificació. En el cas d’aquells que
tornen els llibres en condicions òptimes perquè formen part del banc de llibres
públic que començarà a funcionar en el curs 2016/2017, l’ajuntament procedirà a
efectuar l’abonament, de, si és el cas la resta de gasto realitzat que supere
els 100 euros que ja s’han percebut en la primera fase. En esta segona fase, el
límit d’abonament no podrà ser superior a 100 euros. En resum pel gasto
efectuat per cada xiquet o xiqueta és podran rebre fins a 200 euros en la suma
dels dos fases de l’abonament.

 

La publicació esta normativa en el Diari Oficial
de la Comunitat
Valenciana està prevista aproximadament abans de finalitzar
el mes d’octubre.