El Servici d’Habitatge de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant que gestiona la societat pública Persones i Ciutat, tramita des de maig fins a octubre de 2019 les ajudes d’urgència de la Generalitat Valenciana per a fer front al pagament del lloguer en situacions especials d’emergència habitacional.
La Conselleria d’Habitatge va aprovar a l’abril d’enguany les bases reguladores per a la concessió directa d’ajudes per raons de caràcter públic, social i humanitari a persones i unitats de convivència en situació de vulnerabilitat social acreditat pels servicis socials de cada municipi.
Perquè els veïns de Sant Joan puguen accedir a aquestes ajudes que tenen com a finalitat accedir a un habitatge o evitar la seua pèrdua, Persones i Ciutat col·labora amb la Conselleria d’Habitatge tramitant aquestes ajudes especials.
Els requisits de les persones o unitats de convivència que es poden acollir a aquestes ajudes són:
• Acreditar mitjançant informe dels servicis socials municipals que tenen dificultats per a afrontar el pagament del lloguer.
• Estar empadronat en el municipi.
• Ser titular d’un contracte d’arrendament d’habitatge amb un import màxim de 435 €.
• No posseir cap membre de la unitat de convivència la titularitat sobre un altre habitatge.
• No superar ingressos d’1 IPREM com a supòsit general i que la renda del lloguer supere el 50% dels ingressos (es contemplen altres límits per a certs supòsits).
Persones i Ciutat és una de les 15 entitats de tota la província d’Alacant que gestionen aquestes ajudes, les quals no es poden sol·licitar sense la participació dels ajuntaments i entitats col·laboradores.
Aquest nou servei oferit per la societat pública de l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant se suma als que ja presta en matèria d’habitatge com la mediació de lloguers d’habitatges particulars, la tramitació d’ajudes de lloguer general i la mediació i assessorament en conflictes bancaris.