L’opinió de la ciutadania importa per a l’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant. I per a fer més accessible, directa i eficaç eixa connexió entre població i administració, la Regidoria Participació Ciutadana, dirigida per l’edil Manuel Nieto, ha posat en marxa un servei de bústia ciutadana al qual es pot accedir en qualsevol moment i on es garanteix una resposta a curt termini.
A través de l’adreça de correu electrònic anota@santjoandalacant.es , es poden manar propostes o suggeriments, igual que es pot advertir sobre qualsevol incidència que algú observe en la via pública (una rajola solta, un fanal que no funciona, un contenidor desbaratat, etc). De la mateixa manera es pot sol·licitar qualsevol informació que no es localitze en la web municipal. El procediment és el mateix: escriure un correu a anota@santjoandalacant.es i l’ajuntament prendrà nota.
Una vegada rebut el mail, la queixa, proposta o suggeriment és derivada al servei corresponent perquè, en el termini de vint dies hàbils, es puga rebre una contestació. Si el contingut del missatge té a veure amb el manteniment de l’espai públic, igualment serà remés al servei corresponent perquè acudisca, valore i si és necessari, repare la incidència. Les queixes no tindran, en cap cas, la qualificació de recurs administratiu ni la seua interposició paralitzarà els terminis establits en la normativa vigent.
En opinió del regidor de Participació Ciutadana, Manuel Nieto, “este servei vol acostar més als ciutadans, davant qualsevol problema que tinguen, a les regidories corresponents, des d’on els oferirem una resposta més directa i eficaç”. Així mateix, l’edil considera que “Participació Ciutadana enllaça amb totes les regidories i fa de corretja de transmissió entre diferents àrees perquè el contacte entre ciutadans i l’ajuntament siga el més fluid i directe possible”, afig Nieto.
De manera trimestral, el departament de Participació Ciutadana (encarregat de la gestió del correu) emetrà un informe amb el nombre de correus rebuts, el servei implicat, la resposta donada i, si és el cas, la intervenció realitzada. Este informe serà publicat en la pàgina web de l’Ajuntament, així mateix serà presentat al Consell Social de la Vila de Sant Joan d’Alacant perquè en prengueu coneixement, amb la finalitat que este òrgan consultiu i de participació puga emetre les propostes de millora que estime oportunes.