Ens posem en contacte amb vostès per a fer-los saber que els serveis mòbils de nova generació LTE sobre la banda de freqüències de 800 MHz dels principals operadors mòbils que presten serveis en el territori nacional, comercialment denominats com a 4G, es trobaran disponibles en la seua localitat en dates pròximes.
La tecnologia 4G, prestada sobre la banda de freqüències de 800 MHz, anteriorment utilitzada per la Televisió Digital Terrestre (TDT), permet oferir les millors prestacions sobre aquesta tecnologia, oferint la millor cobertura en interiors i la major extensió de cobertura possible.
Aquestes xarxes 4G, sobre aquesta nova banda de freqüències, arriben per a millorar la velocitat de connexió a internet, serveis de televisió sota demanda, descàrregues de música, així com desenes de nous serveis que veuran la llum en els pròxims anys per a aprofitar el gran ample de banda de la tecnologia 4G, permetent aconseguir velocitats de fins a 150Mbps, velocitats que en molts casos superen a les quals gaudim actualment en les nostres llars amb les línies fixes d’ADSL.
La prestació d’aquests serveis ja ha tingut lloc en altres països europeus com Regne Unit, Itàlia i França, suposant un gran avanç quant a serveis i prestacions per als usuaris i ciutadans.
La prestació dels serveis mòbils en aquesta banda pot comportar l’aparició de determinades afectacions en la recepció del senyal de Televisió Digital Terrestre (TDT) dels usuaris de la seua localitat, a causa que s’utilitzava anteriorment per al servei de TDT.
El Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, a través de l’Ordre IET/329/2015, de 26 de febrer de 2015, ha establit el procediment d’actuació per a solucionar aquest tipus de problemes, garantint que les molèsties als ciutadans siguen mínimes i la seua solució gratuïta.
Per a solucionar aquestes afectacions, en cas d’arribar a produir-se, els operadors mòbils han confiat en la nostra empresa, arriba800, per a solucionar qualsevol tipus d’afectació que puga produir-se a qualsevol usuari de TDT i en qualsevol punt del territori nacional que es veja afectat per aquest motiu.
Aquest procediment d’actuació habilita un telèfon d’atenció gratuït i una pàgina web a la qual poden recórrer tots els usuaris per a sol·licitar l’actuació en les seues instal·lacions per a la solució de les afectacions de manera que puga restablir-se el servei TDT amb total normalitat.
A aquests efectes, li informe que el nombre d’atenció gratuït per als ciutadans és el següent:
900 833 999
I la pàgina web posada a disposició per als ciutadans és la que a continuació s’indica:
Amb la finalitat de donar a conèixer l’existència d’un número de telèfon gratuït al que recórrer, el pla d’actuació acordat arreplega la comunicació de forma prèvia a l’inici de la prestació dels serveis sobre els habitatges que potencialment poden veure’s més afectades en trobar-se situades entre les estacions radioelèctriques que incorporen aquests nous serveis i els centres emissors TDT.
Aquesta comunicació es realitzarà de forma individualitzada mitjançant buzoneo i de forma prèvia a l’encès, indicant tant el telèfon gratuït al que poden recórrer així com la pàgina web on trobar tota la informació sobre aquest tema.
A més, sobre les zones de cobertura de les estacions base una vegada iniciada la prestació dels serveis, s’atendrà qualsevol sol·licitud de solució d’afectació que presenten els ciutadans, sent ateses immediatament i amb la màxima celeritat.
Una vegada rebuda la notificació de l’afectació per part dels usuaris de TDT, un tècnic qualificat es desplaçarà allí on s’haja detectat l’afectació i procedirà a realitzar les labors de condicionament necessàries per a solucionar les citades afectacions. Tot açò sense cost algun per a l’usuari.