Abans de l’inici de la jornada del fòrum bianual sobre comerç urbà, que reuneix a Alacant a ponents de primer nivell, els edils amb responsabilitat sobre el Comerç dels seus municipis han celebrat, al costat de la directora general de Comerç, Silvia Ordiñaga, un desdejuni de treball del que ha sorgit un document que expressa la voluntat de consensuar iniciatives que afavoreixin al comerç alacantí en aquesta conjuntura econòmica difícil, com la coordinació d’esdeveniments tals com a fires o mercats, actuacions conjuntes de promoció i dinamització comercial, així com un calendari de futures reunions que permeti potenciar aquesta coordinació.
Per materialitzar amb celeritat aquesta declaració d’intencions, els municipis se serviran de la xarxa AFIC (Xarxa d’Agències per al Foment de la Innovació del sector Comercial) de la Generalitat Valenciana, que serveix d’instrument de cooperació entre l’administració autonòmica i la local.
“Ha estat molt important el gran respatller obtingut per tots els edils i per la Direcció general de Comerç que ha possibilitat la creació d’una declaració d’intencions que permetrà que els Consistoris anem de la mà en iniciatives que repercuteixin en la millora del teixit comercial en cadascun dels nostres municipis, amb la creació de riquesa i ocupació que això comporta”, ha manifestat la regidor de Comerç de l’Ajuntament d’Alacant, Belén González, que també ha agraït l’important suport mostrat a la iniciativa pel diputat provincial de Promoció i Desenvolupament Local, Alejandro Morant.
La VIII Trobada de Ciutats Comercials, que s’està celebrant en l’ADDA el 29 i 30 de setembre està organitzat per la Regidoria de Comerç de l’Ajuntament d’Alicane en col·laboració amb la Direcció general de Comerç de la Generalitat Valenciana i l’oficina Comercio Territori del Consell de Càmeres. Es tracta d’un fòrum bianual de debat i reflexió, en el qual empresaris del comerç i la distribució, associacions de comerciants, urbanistes, sociòlegs, responsables públics, tècnics de comerç i ocupació, i universitaris, comparteixen experiències i coneixements sobre el comerç urbà i les seves repercussions a la ciutat.