El consumidor estranger, sobretot de parla anglesa, constitueix un espectre social molt ampli, sent cada vegada més important que l’atenció a aquest públic s’oriente adequadament, també des dels petits establiments, amb l’objectiu de satisfer les seues necessitats comercials.
L’ajuntament de Sant Joan d’Alacant ha dut a terme un curs d’iniciació a l’anglès destinat als comerciants del municipi, a través de la regidoria de Comerç i de l’Agència de Desenvolupament Local (ADL). I és que una adequada atenció als clients, aprenent el vocabulari específic de cada sector comercial, millora la competitivitat eliminant les barreres lingüístiques i comunicatives.
Gràcies a aquesta acció formativa, impartida des de l’acadèmia *Blue *Elephant *Room, els comerciants han aprenent alguns dels elements bàsics per a la comunicació en anglès amb fórmules comunes per a la salutació i el comiat, peticions, suggeriments o agraïments. Tot, basant-se en les regles gramaticals i de sintaxis més usades i més útils per al tracte col·loquial amb els clients estrangers.
Charo Tomás, edil de Comerç i Mercat, va participar en una d’aquestes sessions i va destacar “l’afany de superació i perfeccionament constant del comerç de Sant Joan” i va assegurar que la seua intenció és seguir fomentant iniciatives com aquesta “per a potenciar la qualitat i la garantia del bon tracte al client, ja que es tracta d’aspectes clau per al desenvolupament d’aquest sector”.