Les modernes instal·lacions del Centre Cultural de Sant Joan d’Alacant van servir d’escenari per a dur a terme una jornada empresarial sobre comerç exterior que el seu objectiu va ser servir de "suport formatiu i informatiu a les empreses proveïdores de productes i serveis a l’exterior", com assegurava durant la presentació de l’activeu l’alcalde Manuel Aracil, per a així millorar les seues exportacions i "fer més gran aquesta ona de xifres macroeconòmiques en positiu que estan ajudant en l’eixida de la recessió", va afegir. Una iniciativa que va rebre el suport de la Diputació Provincial d’Alacant, com va explicar en aqueix moment el diputat de Foment i Desenvolupament Local, Alejandro Morant.
La sala de presentacions va estar abarrotada de representants de més de mig centenar d’empreses interessades que, durant cinc hores, van estar escoltant diverses ponències d’experts en la matèria, vinguts fins al municipi de la mà de l’Oficina Tècnica de Comerç Exterior. I és que allí estaven els delegats d’OFTEX en països com Brasil i Rússia, principals destinacions per a l’obertura i el desenvolupament de nova activitat comercial de les empreses espanyoles en general i alacantines en particular. La idea va ser oferir als participants els recursos perquè sàpien què fer i a qui acudir a l’hora de plantejar-se exportar, tant si són principiants com si ja han tingut alguna experiència. No obstant açò, en tot açò és important un bon posicionament a través del màrqueting i la publicitat, estratègies que també van ser definides en aquesta jornada.
En les imatges (d’esq. a dta.): Charo Tomás, edil de Comerç i Mercat; Alejandro Morant, diputat de Foment i Desenvolupament Local; Manuel Aracil, alcalde de Sant Joan d’Alacant; Pablo Gómez, director general d’OFTEX.