Search
Close this search box.

L’Ajuntament llança una campanya informativa sobre vehicles abandonats

L’Ajuntament de Sant Joan d’Alacant, mitjançant la regidoria de Neteja i RSU que dirigeix Eva Delgado, ha iniciat una campanya informativa perquè els veïns i veïnes de Sant Joan coneguen el procediment de baixa d’un vehicle al final de la seua vida útil.

Quan s’abandona un vehicle en la via pública es genera un perjudici per a la resta de veïns, a més d’un perill per al medi ambient. El deterior d’un vehicle provoca la degradació dels materials que el componen, passant al medi elements contaminants com vessaments de combustibles, líquids corrosius, etc.

És per aquest motiu que l’Ajuntament, mitjançant la regidoria de neteja i el grup d’investigació de la Policia Local, ha establit un protocol d’eliminació d’aquestos Residus Sòlids Urbans. Mitjançant aquesta campanya s’informa a la ciutadania que poden cedir a l’Ajuntament el seu cotxe vell per a que es tracte com a residu sense cap cost o entregar el seu vehicle a un CAT autoritzat per a la descontaminació. A més de no tenir cap cost aquest procés per al propietari, una vegada destruït el vehicle se li entregarà un certificat que li permetrà beneficiar-se de les possibles ajudes econòmiques disponibles per a aquells ciutadans que descontaminen els seus vehicles. Pel contrari, si es detecten vehicles que no han seguit aquest procediment, es pot imposar sancions als propietaris d’entre 600 i 30.000€.

Amb aquesta campanya es pretén evitar la situació anterior en la que l’Ajuntament va detectar i retirar 72 cotxes abandonats en la via pública el passat 2018.