Search
Close this search box.

Lliurament del document definitiu dels Pressupostos Participatius 2017

Lliurament del document
El dimecres 21 de desembre, els pressupostos participatius de Sant Joan d’Alacant van tancar una primera fase amb el lliurament a l’Alcalde del municipi del document on s’arrepleguen les propostes més valorades per la ciutadania. El lliurament es va dur a terme en el Saló de Plens de la Casa Consistorial i va comptar amb la presència de l’alcalde, Jaime Albero i la regidora de Participació Ciutadana, Clara Rodríguez Montesinos.
 
Principals demandes
Les persones que van ser nomenades com a representants dels Pressupostos Participatius van traslladar a les autoritats municipals el document on s’arrepleguen les demandes més valorades al costat del pressupost de la seua execució. La primera proposta triada ha sigut la instal·lació de llums led per a l’enllumenat públic, mesura amb la qual es pretén impulsar l’estalvi energètic. A aquesta demanda segueixen altres tals com la connexió dels diferents centres escolars a través d’un carril-bici, la redacció d’un pla d’accessibilitat per a tot el municipi, mesures per a la recuperació dels béns històrics municipals, un projecte de divulgació científica, un festival d’art urbà, més tallers destinats al col·lectiu de la tercera edat, una instal·lació que aglutine tot el projecte musical, la reubicació del mercat ambulant en la plaça de l’Ordana, entre unes altres que sumen un total de 287.400€.
 
Altres compromisos
També recorden el compromís adquirit per l’Ajuntament d’impulsar davant l’organisme competent aquelles mesures que, no sent competència municipal, sí representen una preocupació per part de la població, destaquen entre elles l’escala d’incendis per al CEIP El Romero, així com la millora del transport públic.
 
Octubre del 2016
Els pressupostos participatius van començar a l’octubre de 2016 amb la realització de 4 assemblees a les quals van acudir mig centenar de persones. Anteriorment, s’havia obert un procés de recepció de propostes a través del com es van arreplegar més de 180 demandes que van ser votades en les assemblees. Durant el mes de novembre i desembre s’han succeït una sèrie de reunions amb els regidors de les diferents àrees així com que s’han presentat els informes realitzats pel personal de l’Ajuntament, tot açò, amb la finalitat de proporcionar la informació necessària per a una correcta jerarquització de les propostes presentades per la ciutadania.