Aquests nous carrils bici segueixen el pla director fixat en el PMUS, aprovat per unanimitat dels grups polítics, per a aconseguir tancar itineraris preexistents i així facilitar als usuaris trajectes més segurs.
Si l’any 2021 va ser la reposició de tots els delimitadors de cautxú del carril bici a la platja de Sant Joan o el nou tram de Pintor Velázquez, l’any 2022 ha sigut el del nou carril bici en l’avinguda d’Alacant des de l’IES Lloixa i l’enllaç de Comtat de Fabraquer fins al Ceip Rajoletes pel carrer Maigmona o el de la reposició de tota la pintura del tram fins Avinguda Secretari Basilio Sala.
En els pròxims mesos a aquestes iniciatives podrem sumar, en paraules del regidor socialista de Mobilitat Pablo Celdrán “els carrils bici que uniran el tram de Comtat de Fabraquer amb la Maigmona al seu pas per la Rambla de La llibertat o la connexió de Pintor Velazquez amb Comtat de Fabraquer.”
Aquests trams seran executats entre finals de 2022 i principis de 2023 al costat de la prolongació del carril bici del carrer Sant Antoni fins al Poliesportiu, així com la prolongació del tram de Manolo Morán fins al Carrer de la Mar, aquests carrils permetran, d’aquesta manera, tindre connectats els principals centres educatius culturals i esportius del municipi amb infraestructures viàries de vehicles de mobilitat personal.
Si a totes aquestes actuacions li sumem tots els trams de carril bici en el SUP 11 – Palmeretes o en el sector Nou Nazareth, podem afirmar sense lloc a dubte que aquest serà el mandat on es posaran en marxa més quilòmetres de carril bici en la història del nostre municipi.
COMISSIÓ DE MOBILITAT
El regidor de Mobilitat igualment ha elevat a la pròxima Comissió d’Urbanisme l’aprovació del Reglament que permetrà la posada en marxa de la nova Comissió de Mobilitat.
Aquesta Comissió és un compromís de l’equip de govern per a poder dotar de transparència, participació ciutadana i consens entre grup polítics les mesures a adoptar en matèria de mobilitat urbana en el marc del desenvolupament del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS).
La Comissió constarà de 3 subcomissions com seran la Subcomissió Tècnica, en la qual participaran tècnics de diferents àrees de l’ajuntament i en la qual es deliberaran les problemàtiques, així com possibles decisions tècniques a plantejar.
La Subcomissió Política, amb la presència tant de regidors de govern com dels portaveus dels grups Polítics, amb la finalitat d’adoptar acords que siguen elevats en última instància, a la Subcomissió Ciutadana on representants del Consell Social podran aportar les seues idees, els seus dubtes, així com possibles objeccions.
En paraules de Celdrán, “aquesta Comissió és un abans i un després des del punt de vista de la mobilitat urbana, a partir d’ara les decisions sobre si un carrer es converteix en zona de vianants o s’implanta un carril bici, seran una decisió coneguda i deliberada entre tots els actors de la societat santjoanera.”
El reglament de la Comissió va ser aprovat per unanimitat per tots els grups polítics dins del document del PMUS, si bé aquest reglament s’ha modificat per a donar cabuda als grups de l’oposició amb la finalitat de poder ser més participativa i aconseguir que els avanços en matèria de mobilitat no tinguen reculades per possibles canvis futurs de corporacions municipals.