El regidor d’Atenció Urbana, David Aracil, va presentar la nova reorganització del servei de Neteja amb l’objectiu, en paraules de l’edil, “d’atallar problemes de neteja en el municipi conscienciant als ciutadans de la importància de les seves accions”. Es tracta, ha reiterat Aracil, “que cadascun, en el nostre dia a dia, en la nostra activitat quotidiana i sense grans esforços, podem fer que Sant Joan estigui net, que els esforços que l’Ajuntament dedica per a això siguin rendibles i que la imatge de nostra poble millori”.
Así, la nueva organización del trabajo municipal de limpieza, incidirá en 5 aspectos, que más preocupan a los ciudadanos y al Ayuntamiento: La limpieza de calles, los excrementos de perros, los graffitis, la separación de residuos y el uso de las papeleras.
Com va explicar l’edil, l’Ajuntament inverteix cada any 2,25 milions d’euros en tasques de neteja, destinant una sèrie de recursos que des del Consistori s’ofereixen per actuar correctament: Recursos humans: 30 persones treballant els 365 dies de l’any en aquest servei ciutadà; recursos materials: 8 vehicles de neteja viària i d’altres mitjans tècnics per a labors menors. Així mateix existeixen altres recursos legals com és l’ordenança de neteja de la qual fins a la data s’han tramitat un centenar d’expedients sancionadors per incompliment.
Aracil va detallar els 5 aspectes en els quals incidirà la campanya de neteja que començarà amb la neteja viària. En aquest sentit, va anunciar que es van a destinar 2 vehicles i 5 persones per realitzar una neteja de xoc mensual en tots els carrers, barris i urbanitzacions, que començaran el dilluns dia 2 de desembre. A més es va a incidir també en la neteja d’excrements de gossos, amb un reforç especial de la neteja dues vegades per setmana als carrers més sensibles del municipi, així com parcs de jocs infantils i accessos als centres educatius.
Pel que fa a les papereres, Sant Joan compta amb 600 papereres, 1 per cada 30 habitants, per la qual cosa cal conscienciar als ciutadans sobre la seva utilització per mantenir un espai urbà net. En el tema de la separació de residus el nostre municipi compta amb 423 contenidors d’envasos, vidre, paper, tèxtil i piles, i referent a les pintades, Aracil va avançar igualment que es va a reforçar la seva neteja dedicant recursos humans a retirar pintades i adhesius en zones comunes i dependències municipals.
Per finalitzar l’edil va marcar l’objectiu de l’equip de govern: “Volem atallar els problemes de neteja a Sant Joan conscienciant als ciutadans de la importància de les seves accions i els esforços que realitza l’Ajuntament, amb el convenciment que la col·laboració conjunta permetrà aconseguir-ho.”