Search
Close this search box.

Sabia que…

El servei de policia és considerat en el seu estatut, com un servei públic dirigit a la protecció de la comunitat, mitjançant la defensa de l’ordenament democràtic.

La Constitució Espanyola, en el seu article 104, atorga a les Forces i Cossos de Seguretat la missió de protegir el lliure exercici dels drets i llibertats i garantir la seguretat ciutadana, exigint d’aquestes l’estricte emplene dels principis de legalitat i de no discriminació quant a l’actuació d’aquestes, establits amb caràcter general per a ciutadans i poders públics en els articles 9, 14, 53 del mateix text. En el mateix sentit es pronuncia l’Art. 11 de la Llei orgànica 2/1986 de 13 de març de Forces i Cossos de Seguretat.

Els cossos de policia local són instituts armats de naturalesa civil amb estructura i organització jerarquitzada sota la superior autoritat i dependència directa de l’alcalde, sense perjudici de les competències atribuïdes en matèria de policia judicial a magistrats, jutges i membres del ministeri fiscal, corresponent en cada entitat el comandament immediat i operatiu al cap del cos, el nomenament del qual recaurà en un funcionari de la major categoria professional existent.

Conega’ns

Una de les nostres principals característiques ha sigut desenvolupar una manera de fer Policia orientada a la prevenció, la solució de problemes i la comunicació permanent amb la societat, per a ser percebuts amb la institució més pròxima i accessible als ciutadans.

La nostra missió és protegir el lliure exercici dels drets i llibertats, garantir la seguretat ciutadana, mitjançant l’acompliment de les funcions atribuïdes legalment. El sentit de la nostra missió és contribuir al benestar de la societat. I per al compliment de la missió encomanada:

Utilitzem la comunicació i la proximitat amb la societat.

Auxiliem en situacions d’emergència i humanitàries.

Protegim les persones i als béns.

Mediem en els conflictes entre els ciutadans.

Préstecs i organitzem els serveis des de l’enfocament de la solució dels problemes de la ciutadania.

La nostra visió és ser reconeguts com una Policia Local professional, eficaç i pròxima, caracteritzada per prestar un servei públic integral, especialitzat en prevenció i atenció personalitzada, i generador de solucions de seguretat innovadores, que permeten assegurar la qualitat de vida i el benestar dels ciutadans.

Per a prestar el millor servei als ciutadans, combinem el nostre saber fer amb els nostres valors organitzatius de

1. PROFESSIONALITAT

2. CERCANIA I COMUNICACIÓ

3. DINAMISME

4. EFICÀCIA I EFICIÈNCIA

5. COMPROMÍS

6. QUALITAT.

I com a resultat, els nostres policies s’impliquen per “el teu benestar, la teua seguretat”.

A més, la Policia Local compta amb mitjans tècnics i tecnològics d’última generació que potencien i permeten el desenvolupament de la funció policial a través de les noves tecnologies, al mateix temps que ens faciliten compartir informació amb la ciutadania per a previndre, i evitar molèsties de tota mena. Som una de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana amb els millors temps de resposta, entre altres factors gràcies a la nostra adhesió a la xarxa d’emergències 112 i a l’existència d’un parc mòbil d’antiguitat mitjana inferior a tres anys.

Som un Cos de Policia Local que compta amb una de les ràtio policia/habitant més altes de la Comunitat Valenciana, i un dels Cossos de Policia Local amb major nombre de dones entre els nostres Recursos Humans. El nostre equip humà s’aproxima als 50 funcionaris, tots ells, àmpliament qualificats professionalment, amb formació universitària, coneixement d’idiomes, informàtica i xarxes socials, i plena disposició per a ajudar i protegir els nostres ciutadans.

Una Policia de qualitat:

Després de més d’una dècada gestionant policia conformement als criteris del model de gestió EFQM de Qualitat i Excel·lència, en 2015 hem aconseguit la certificació +500 de la Fundació Europea per a la Gestió de la Qualitat. El model de gestió EFQM pretén la satisfacció de clients i empleats i l’obtenció d’un impacte positiu en la societat, que s’aconsegueixen mitjançant un adequat lideratge dels directius en el procés de transformació de l’organització mitjançant l’establiment d’oportunes polítiques i estratègies, un adequat aprofitament dels recursos i aliances de tota mena i una bona gestió dels seus processos tot això porta a aconseguir la visió de l’organització amb excel·lents resultats de negoci.

Com a reforç a la gestió de qualitat, també hem sigut certificats per la norma ISO 9004:2009 “Gestió per a l’èxit sostingut d’una organització”; que proporciona les directrius per a l’augment de l’eficàcia i l’eficiència globals de l’organització. Té com a objectiu la millora contínua de l’acompliment de l’organització mesurada a través de la satisfacció dels clients i de les altres parts interessades en l’organització.

Finalment com a reconeixement al nostre grau de compromís amb l’eficiència i la sostenibilitat mediambiental hem sigut certificats per model establit per la norma ISO 14064:2012, sobre emissions de Gasos d’Efecte d’hivernacle.

El nostre gran repte és continuar prestant els nostres serveis orientats a la satisfacció de les necessitats de la ciutadania, des de la perspectiva de la millora contínua, i mitjançant l’aplicació dels criteris d’eficàcia, eficiència, responsabilitat social corporativa i sostenibilitat mediambiental.

Quan els puc necessitar?

La Policia Local té les seues competències definides en la legislació estatal i autonòmica, podent ser modulades o ampliades en cada municipi en funció de les necessitats de la població. La Policia Local té plena capacitat per a servir-li en qüestions relacionades amb:

1. L’ordenació, senyalització i direcció del trànsit en el nucli urbà. La instrucció d’atestats per accidents de circulació dins del nucli urbà.

2. La vigilància els espais públics i col·laboració amb les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat, en el manteniment de l’ordre en grans concentracions humanes, quan siguen requerits per a això.

3. La Policia Judicial, en funcions de col·laboració.

4. La Policia Administrativa, en compliment i execució de Bàndols, Ordenances i Procediments Administratius.

5. La prestació auxilie en casos d’accident, catàstrofe o calamitat pública, en execució dels Plans de Protecció Civil.

6. Cooperar en la resolució dels conflictes privats quan siguen requerits per a això.

7. Les diligències a prevenció i actuacions tendents a evitar la comissió d’actes delictius, en el marc establit en les Juntes se Seguretat.

8. Protecció de les Autoritats locals i vigilància d’edificis, béns i instal·lacions municipals.

9. Col·laborar amb la unitat adscrita de la Policia en la Comunitat Autònoma, en les seues funcions pròpies, quan siguen requerits per a això.

10. Altres atribuïdes per la legislació aplicable a les Policies Locals.

11. A més, sàpia que realitzem activitats preventives relaciones amb l’absentisme escolar, violència en centres escolars, consum de drogues en via pública, vigilància en parcs i jardins, condicions de seguretat de transport escolar, controls de soroll sobre el trànsit, campanyes d’ús del casc, ocupacions de via pública, condicions de seguretat en les obres…