La Generalitat pretén donar un nou impuls a la rehabilitació d’edificis i habitatges, buscant una major efectivitat de les ajudes convingudes amb l’Estat, com també de les aportacions de la Generalitat en el Pla estatal 2013-2016.
L’objecte d’aquesta convocatòria és concedir ajudes per a la rehabilitació dels elements comuns dels edificis de vivendes, en règim de concurrència competitiva.
Qui pot sol·licitar-ho?
Podran ser beneficiaris, i per tant sol·licitants de les ajudes:
– Les comunitats de propietaris, les agrupacions de comunitats de propietaris, o els propietaris únics d’edificis de vivendes. En estes actuacions tindran preferència aquelles que afecten edificis en què almenys el 60 per 100 dels propietaris tinguen ingressos ponderats inferiors a 6,5 vegades IPREM.
– També tindran la consideració de beneficiaris les administracions públiques i la resta d’entitats de dret públic que siguen propietàries d’immobles que tinguen íntegrament com a destinació el lloguer de les vivendes, i rehabiliten els esmentats immobles.
EXCLUSIONS:
– No podran obtindre estes ajudes les parts beneficiàries, que ja ho siguen per a la mateixa actuació, de les ajudes al foment de la Regeneració i Renovació Urbanes, o per al foment de ciutats sostenibles i competitives establides en el Reial Decret 233/2013, de 5 d’abril, pel qual es regula el Pla Estatal de Foment del Lloguer de Vivendes, la Rehabilitació Edificatòria, i la Regeneració i Renovació Urbanes, per al període 2013-2016.
– Tampoc podran obtindre ajudes, aquelles comunitats de propietaris, o propietaris únics, que ja hagen obtingut, per a la mateixa actuació, resolució de concessió d’ajudes en convocatòries anteriors amb càrrec als programes d’ajudes del Pla Estatal d’ajudes 2013-2016.
Les sol·licituds es presentaran en el termini d’un mes, és a dir, fins el 26 de juny de 2016.
Aquestes sol·licituds es podran presentar en els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. La presentació de sol·licituds es realitzarà per mitjà dels models normalitzats, que més avall s’adjunten.
A la sol·licitud s’adjuntarà la documentació que es relaciona a continuació:
– Si és el cas, documentació que acredite la representació.
– Projecte o memòria justificativa de les obres a realitzar, redactat per tècnic competent, amb el pressupost desglossat de les actuacions.
– Còpia de l’informe d’Avaluació de l’Edifici, degudament inscrit en el registre electrònic establit en la Direcció General d’Habitatge, Rehabilitació i Regeneració Urbana.
– El certificat sobre l’acord de la comunitat de propietaris, o de les comunitats de propietaris degudament agrupades, pel qual s’aprova l’execució de les obres de rehabilitació objecte de les ajudes i el seu pressupost (segons el model normalitzat RHB 90019, que pot trobar en l’apartat de documents associats).
– Per cada una de les vivendes de l’edifici, s’aportarà l’imprés normalitzat de declaració responsable dels propietaris de les vivendes, firmat pels propietaris de cada una de les vivendes (model RHB 90018, que pot trobar en l’apartat de documents associats).
– Imprés normalitzat de domiciliació bancària degudament omplit, que designe el compte en què es realitzarà l’ingrés de les ajudes (model 07000).