La Regidoria de Medi Ambient de Sant Joan llança "Llars Verds", un programa destinat a les famílies de Sant Joan que vulguen participar i que té com a principal objectiu aconseguir un canvi en els hàbits quotidians per possibilitar el desenvolupament d’una vida diària més responsable.
Mitjançant este programa es realitzarà un acompanyament de famílies en les seues vides domèstiques per proporcionar mecanismes amb els quals analitzar i millorar els usos més habituals a les nostres cases. "És un programa d’atenció individualitzada a cada llar i amb el qual pretenem conscienciar a la població que els hàbits de vida més sostenibles repercuteixen també en una millora de la qualitat de vida i de l’economia familiar" afirma el regidor, Sergio Agueitos.
"Llars Verds" es desenvoluparà entre octubre del 2016 i maig del 2017. En aquest període de temps s’oferirà per l’Ajuntament un servei d’atenció personalitzada per a la resolució de dubtes, una auditoria particular de l’habitatge, un quit per renovar elements de la llar i fer-la més eficient i cinc tallers temàtics (Aigua, Residus, Energia, Consum i Mobilitat). Estos tallers s’adaptaran també als més petits i les més petites, de manera que esta sensibilitat per l’entorn es treballe per tots components de les famílies.
Este programa municipal està emmarcat en el "Repte de les 100 tones pel Clima" establert per la Generalitat Valenciana i que persegueix reduir les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle produït en els habitatges. La regidoria anima a participar en aquest projecte pioner a la comarca de l’Alacantí i que "posa l’administració al servei de santjoaners i santjoaneres perquè milloren els seus hàbits de vida, fent-los més sostenibles i més respectuosos amb el nostre entorn" finalitza Agueitos.
El termini per a la inscripció comença el 30 de setembre i acaba el 20 d’octubre. Del total d’inscrits s’escolliran 20 famílies. Esta inscripció pot realitzar-se a través de les urnes situades a l’Ajuntament i a la Casa de Cultura, enviant un correu a medio.ambiente@santjoandalacant.es o a través d’este FORMULARI.