El 25 de febrer de 2020 es publicava en el DOGV la resolució per la qual es convocaven les Ajudes al Lloguer. El Servei Municipal va enviar mitjançant sms, l’anunci de l’obertura de la convocatòria que inicialment es tancava el 31 de març. Entre el 26 i el 13 de març es van tramitar 92 sol·licituds que van suposar diverses atencions de cadascuna d’elles, entre lliuraments de formularis, explicació de requisits, cites per a tramitació i realització de les sol·licituds. Des del 15 de març que va començar l’estat d’alarma pel Covid-19, fins a l’1 de juny, el procés de tramitació de les ajudes va quedar paralitzat. Es van realitzar 50 sol·licituds més des de l’1 de juny fins al 17 de juny que es tancava el nou termini, més 8 tramitacions d’expedients ja oberts per a incloure documents no aportats. En total s’han tramitat 150 sol·licituds d’Ajudes al Lloguer 2020 a persones o unitats familiars de Sant Joan d ́Alacant.
Des de la publicació del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per a fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19, es van enviar 48 email amb informació de la primera ajuda anunciada referent al crèdit ICO al costat d’un model de sol·licitud de moratòria que redactem per a complir amb els requisits de l’Ordre a les persones que ens ho han sol·licitat, més 177 atencions telefòniques sobre les novetats en matèria d’habitatge.
A partir del dia 5 de maig i fins al 30 de juny, es va obrir termini per a sol·licitar les AJUDES URGENTS Al LLOGUER PER LA SITUACIÓ EXCEPCIONAL PER COVID-19. S’han enviat 126 email amb la informació sobre requisits, documentació requerida i formularis necessaris per a sol·licitar-la i citant als veïns interessats per a tramitar aquesta ajuda de manera presencial en el Servei Municipal d’Habitatge. En el termini marcat s’han realitzat 43 sol·licituds, més 10 tramitacions de lliurament de documentació d’expedients oberts, la qual cosa suposa un total de 53 tramitacions d’ajudes covid 19.
El regidor d’habitatge JAVIER SÁNCHEZ,” va remarcar la important labor realitzada des del servei municipal d’habitatge, en aquests tres mesos d’estat d’alarma, on en total s’han prestat 428 atencions, tant en ajudes a lloguer, com en orientació i assessorament sobre les mesures d’habitatge aprovades per l’Estat( moratòria hipotecària , préstecs *ico per a ajudes lloguer, etc), i s’han tramitat ajudes, per a 203 famílies.”