Search
Close this search box.
  • Inicio
  • Sense categoritzar
  • Sant Joan millora el servei de Neteja Viària i Recollida de Residus amb la contractació de 5 nous operaris

Sant Joan millora el servei de Neteja Viària i Recollida de Residus amb la contractació de 5 nous operaris

Hui ha tingut lloc la roda de premsa convocada amb motiu de la posada en marxa de diferents millores en el servei de Neteja Viària i Recollida de Residus que vénen reforçades amb la contractació de 5 nous operaris.

A la roda de premsa han assistit la Regidora de Neteja, Gestió de Residus, Esther Iborra, l’Alcalde Sant Joan, Jaime Albero i el responsable del contracte de Neteja Viària i Recollida de Residus de Sant Joan, Diego Jiménez (FCC).

La Regidora de l’àrea ha explicat en què consisteixen aquestes millores que no suposen en cap cas un augment de l’import del contracte i que s’han plantejat sobre la base de l’adaptació de les exigències marcades per la normativa vigent i aconseguir els objectius de recollida selectiva marcats pel Pla Integral de Residus de la Comunitat Valenciana (PIR) i sobre la base de millores del servei sol·licitades per la ciutadania i que considerem necessàries per al bon funcionament del servei.

El servei de Neteja Viària i recollida de residus es ve prestant per l’empresa adjudicatària FCC des de setembre de 2010 que es va adjudicar per acord plenari per un període de 10 anys, amb possibilitat d’ampliar el contracte per dues pròrrogues d’un any respectivament.

Actualment la contracta es troba prorrogada per un any des de l’1 de setembre de 2020 i finalitzant el 31 d’agost de 2021, que després de la revisió de preus aprovada en el passat ple suposa un total d’1.798.017´20€.

Davant la finalització de la primera pròrroga la regidoria de neteja ha informat que ja han començat amb els treballs per a la redacció del nou Plec de Neteja Viària i Recollida de Residus que quan estiga acabat es traurà a licitació el nou contracte.

Transcorreguts els 10 anys de contracte i una vegada amortitzats els vehicles, sol·licitem a l’empresa invertir aquest import en millores en el servei amb el conseqüent augment de plantilla que aquestes comporten i les quals tenen un cost de 231.333´26€ i que consisteixen en:

– Ampliació (1 dia/sem) servei de recollida selectiva (paper i envasos) respectivament, amb el que es recolliria 3 dies a la setmana cadascuna de les fraccions. (Hui dia la recollida de la fracció Paper/cartó i envasos lleugers es duia a terme dos dies cada fracció).

-Contractació d’un operari/al fet que desenvoluparà les funcions d’Educador Ambiental.

– Mecanització compostatge comunitari: Per a afavorir el procés que ja es realitza de manera manual per mitjà del sistema de piles de volteig comptarem amb el lloguer pala amb conductor (1 hora/setmana).

– Contractació personal per a neteja d’excrements canins

– Ampliació de recollida Porta a Porta: Ja implantada en el Camí PRINCESA en la Partida *Fabraquer. I que al febrer implantarem en la Partida LLOIXA.

L’ampliació contempla la contractació de 2 operaris més a ½ jornada (1conductor i 1 operari) de dilluns a dissabtes per a millorar el sistema de recollida porta a porta.

– Ampliació ruta Cartó Comercial: Aquest servei ja es realitza en el nucli urbà donant servei a diferents comerços, aquesta ampliació del servei es durà a terme per mitjà d’un operari i 1 vehicle de caixa oberta de dilluns a dissabtes, per a donar servei a més comerciants que ho desitgen.

– Contractació personal recollida d’estris: Contractació d’1 peó de recollida nocturna de dilluns a dissabtes. Actualment comptem amb 1 camió de caixa oberta i 1 peó però és insuficient per a la quantitat d’estris que es generen diàriament.

-Compra de 1000 poals de 40 L i 500 de 10 L per a la millora del servei de Recollida de Matèria Orgànica.