Search
Close this search box.
  • Inicio
  • Sense categoritzar
  • SANT JOAN SIGNA UN PROTOCOL AMB L’AJUNTAMENT DE MADRID PER A l’ÚS D’UNA PLATAFORMA QUE HA REBUT EL PREMI Al SERVEI PÚBLIC DE L’ONU 2018.

SANT JOAN SIGNA UN PROTOCOL AMB L’AJUNTAMENT DE MADRID PER A l’ÚS D’UNA PLATAFORMA QUE HA REBUT EL PREMI Al SERVEI PÚBLIC DE L’ONU 2018.

Sant Joan signa un protocol amb l’Ajuntament de Madrid per a l’ús d’una plataforma que ha rebut el premi al Servei Públic de l’ONU 2018.
 

La signatura d’aquest protocol permet la utilització de la plataforma “Decido” a través de la qual la ciutadania podrà plantejar idees i necessitats “de forma directa” i proposar decisions sobre els serveis públics. Aquesta iniciativa ha rebut, per part de l’ONU, el Premi al Servei Públic 2018.

Pablo Soto Bravo, delegat de l’Àrea de Govern de Participació Ciutadana, Transparència i Govern Obert de Madrid i Clara Rodríguez Montesinos, regidora de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Joan, han signat el protocol de col·laboració a través del com el nostre municipi podrà replicar la plataforma premiada per l’ONU en l’edició 2018 per “establir models de gobernança més oberts, transparents, participatius i inclusius”.

Aquesta plataforma ha sigut el projecte europeu guanyador en una edició dels premis de nacions Units centrada en com transformar la gobernança per a aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). El reconeixement s’ha obtingut, concretament, en la categoria “Fer que les institucions siguen inclusives i garantisquen la participació en la presa de decisions”, a la qual s’han presentat un total de 111 candidatures de tot el món.

El model de participació està fonamentat en un portal de Govern Obert amb llicència AGPLv3 i sota l’aplicació Consul. Aquest model desenvolupat i implementat resulta replicable per altres administracions que poden aprofitar l’experiència de Madrid per a adaptar-la a la seua estructura. En aquesta línia, la creació de vies de comunicació, suport i enteniment mutu, permetrà compartir coneixements i experiències, la qual cosa implicarà una millora contínua del tipus de participació al que s’aniran sumant experiències i visions d’altres administracions públiques.

En l’actualitat, una vegada realitzats els treballs d’adaptació a l’estructura de la plataforma, la regidoria de Participació Ciutadana desenvolupa les tasques d’edició amb la finalitat que puga ser utilitzada pel públic en general. D’aquesta forma, es facilitarà la participació de la població en els assumptes públics sotmetent a la seua deliberació els continguts especialment significatius de l’acció municipal. També s’arreplegaran les propostes d’actuació per a la millora de la ciutat, tant individuals com a col·lectives, amb l’objectiu d’elevar-les i dirigir-les a l’autoritat o òrgan municipal competent.